خواص تغذیه روغن حیوانی کرمانشاهی (روغن کره)

خواص تغذیه روغن حیوانی کرمانشاهی (روغن کره)

خواص تغذیه روغن حیوانی کرمانشاهی (روغن کره) چیست؟ این روغن که به” روغن زرد” یا “روغن دان” نیز معروف است ، چون با حرارت پایین تهیه می شود لذا تمام خواص تغذیه ای آن حفظ می گردد.

در تهیه روغن حیوانی کرمانشاهی شیر گاو یا گوسفند به ماست تبدیل می شود، کره ماست جدا می گردد ، کره در دمای 80-70 درجه سانتیگراد حرارت داده می شود و خیلی به دقت روغن از آب جدا می شود .

روغن حیوانی کرمانشاهی ( روغن کره) حاوی مقدار قابل توجهی ویتامین آ ، ویتامین د و اسیدهای چرب ضروری است .

جالب تر اینکه روغن حیوانی حاوی اسید لینولئیک کنژوگه ( (CLA است که خواص ضد سرطانی آن به اثبات رسیده است.
روغن حیوانی به دلیل داشتن ترکیبات زیست فعال، درصد چربی اشباع بالا و کلسترول از نظر تغذیه ای مورد بحث بوده است اما از سال 2006 خواص مفید آن پر رنگتر شده است به طوری که در آخرین منابع درسی علم تغذیه به عنوان “روغنهای حاوی اسیدهای چرب اشباع مفید” مورد توجه قرار گرفته است.

 

با توجه به این که بیشتر اسیدهای چرب روغن حیوانی کرمانشاهی کوتاه زنجیر هستند ، برای جذب به صفرای کمتری نیاز دارند لذا برای افرادی که کیسه صفرا ندارند و از مشکلات صفراوی رنج میبرند انتخاب بهتری است.

جالب است بدانید با وجودی که در این روغن حاوی چربی اشباع و کلسترول قابل توجه است اما هزاران سال است در طب آیوردا(Ayurvedic medicine) به عنوان بهترین روغن خوراکی شناخته شده است و حتی درمان بیماریهای قلب و عروق استفاده می شود.

روغن حیوانی کرمانشاهی برای بیماران مبتلا به صرع نیز انتخاب مناسبی است.

ترکیب اسیدهای چرب اسیدهای روغن حیوانی طوری است که مصرف منطقی آن سیستم ایمنی را تقویت می کند.

مصرف روغن حیوانی کرمانشاهی( روغن کره) برای افرادی که به محصولات لبنی آلرژی دارند، نیز مجاز است و هیچ واکنشی به دنبال ندارد.

سخن پایانی

در این نوشتار اطلاعات مختصری در مورد خواص تغذیه روغن حیوانی کرمانشاهی (روغن کره) به شما دادیم.

اما اگر خواهان بدست آوردن اطلاعات بیشتر در این زمینه هستید، می توانید با مشاوران ما در شرکت مواد غذایی سلامت محور شالان برای خرید این محصول در ارتباط باشید.

آدرس: کرمانشاه، اسلام آباد غرب، خیابان چمران، کوچه ۲۸ تیر، پلاک ۱۲

نام و نام خانوادگی: مهندس سحرگاهی

شماره موبایل: 09181300161

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هجده + هفده =

      خانهخدمات سوالاتتماسارتباط
      09181300161